Skip to content

2016, Brad Pitt mahu tanding presiden AS

26/05/2010

William Bradley “Brad” Pitt mempunyai matlamat terbesar dalam hidupnya; menjadi orang nombor satu di negeri Amerika Syarikat. Demikian pengakuan aktor, produser yang juga suami aktis Angelina Jolie itu.

Bintang kelahiran 18 Desember 1963 itu mempunyai alasan yang menurut dia sederhana, mengapa dia ingin menjadi orang nombor satu di Rumah Putih.

”Karena saya melihat banyak yang tidak beres di negeri ini,” ujar pelakon Lt. Aldo Raine dalam filem Qentin Tarantino berjudul Inglourious Basterds itu.

Pitt yang pernah menempatkan namanya sebanyak dua kali di Academy Award dan empat kali dinominasikan di Golden Globe Award, serta sekali memenangkannya menambahkan, kalau ia berhasil menduduki kerusi nombor satu di AS, maka dengan sendirinya, ”First lady-nya adalah Angelina Jolie”.

Alasan lain selain melihat banyak ketidakberesan di negerinya adalah, kebosanan terhadap gaya hidup dan kehidupan di Hollywood. Atas dua alasan utama itulah, dia ingin terjun ke dunia politik. Sebagaimana diwartakan Showbizspy, Angelina pun telah memberikan restu atas niatnya untuk terjun di dunia politik.

Langkah awalnya, katanya lagi, dia akan menyasarkan kerusi Senator. Meski tidak menyebut untuk wilayah perwakilan mana, tapi yang pasti, kalau semua cenderung lancar, maka pada 2016, ia akan mencalonkan diri menjadi presiden AS.

Menurut Jolie, suaminya telah menyelami dan menjiwai hak-hak orang banyak. Selain itu, Pitt di matanya, akan dapat berbuat banyak atas maraknya perang, dan ketidak adilan yang banyak terjadi dewasa ini.

Pitt sangat mengagumi Presiden Barack Obama, yakin dapat melakukan perubahan besar jika berada, dan benar-benar sebagai orang nombor satu di AS.

From → Dunia

Comments are closed.

%d bloggers like this: